דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימון להגשמת היעוד על-פי תורת הנפש שבקבלה 

מאת    [ 02/07/2012 ]

מילים במאמר: 754   [ נצפה 2395 פעמים ]

אימון להגשמת היעוד על-פי תורת הנפש שבקבלה המאמר מתאר בקצרה את הקשר בין הגשמת היעוד לאימון על-פי תורת הנפש, שבקבלה ובחסידות. האימון על-פי תורת הנפש, שואב את מקורותיו מהקבלה, מהפסיכולוגיה היהודית מבית מדרשו של הבעל השם טוב, מהפסיכולוגיה החיובית וכלים מעולם האימון. הגישות, שצוינו תופסות את האדם כבעל יכולות לפעול על פי ערכים חיוביים, לשנות את עצמו ולממש בחייו את מה שנועד להיות. כמו כן, הן עוסקות במימושו העצמי של הפרט, העצמתו ואושרו. האר"י הקדוש רבי יצחק לוריא אשכנזי, גדול המקובלים בעת החדשה, שפעל בצפת במאה ה-16 חולל שינויים בנוגע לתפיסה, כי לימוד הקבלה שמור ליחידי סגולה. ראשית, הוא אסר את השימוש בקבלה מעשית ושנית, הוא הסביר, שבזמננו "מותר ומצווה לגלות זאת החכמה", היינו הקבלה. האר"י אף סבר כי לימוד הקבלה יקרב את העולם למצב הגאולה המיוחל בו האדם יהיה שלם בגוף ובנשמה. המהפכה הגדולה בהפצת תורת הקבלה התרחשה כעבור מאתיים שנה, עם ייסוד תנועת החסידות בידי רבי ישראל בעל-שם-טוב. אפשר לומר, שחידושו הגדול של הבעש"ט היה בלקיחת חכמת הקבלה הגבוהה ותרגומה למושגים מעולם הנפש. הבעש"ט לקח את תכני היסוד של הקבלה הכוללים מבנים מסועפים של העולמות העליונים, שמות הקב"ה וכוונות רוחניות ויישם אותם לשפה של תהליכים נפשיים וכלים להבין את הטוב הטמון בנו ואת תחושת השלמות מעצם קיומנו. על-פי הקבלה הגורם המרכזי לאיבוד תחושת האושר בחיי היומיום נובע מהחוויה הפנימית של חסר וחלל פנימי הבא לידי ביטוי בביקורת, כעסים ופגיעה ביחסים קרובים. ההצלחה במושגים מודרניים מערביים קשורה להישגים בתחום הכלכלי, סטאטוס חברתי או קידום מקצועי. ברם, על פי מחקרים נמצא כי, האושר של האדם קשור ל-4 צורות התנהלות עיקריות: לזמן ללא לחץ מיותר, שהייה בחברת אנשים האהובים עלינו, למידה של תחום המעניין אותנו ופשטות. הדרך להגיע אל שלמות הגאולה מנוסחת בקבלה ובחסידות ביכולתך לצאת מהקושי הגשמי או/ורוחני למקום חדש ומיטיב. סיפורם של בני ישראל, היוצאים ממצרים אל הארץ המובטחת, היינו סיפורה של הנפש הכמהה להשתנות וצאת משעבודה לאגו, לכעסים ודאגות של חיי היומיום. במושגים קבליים מדובר בשחרור מהקללה, שרבצה על האדם לעבוד את האדמה ובהחלפתה בעליה בסולמות הרוחניים אל עבר הארץ המובטחת. לאדם אין שליטה על חווית הכמיהה לצאת מהשעבוד. חווית הכמיהה יכולה להתרחש הן בזמן של אושר והן בזמן של דכדוך או צער. אך הכמיהה למשהו אינה דומה ליכולת לבצע. הקבלה היא תהליך איטי ומתמשך של צמיחה ופירושו חיזור מתמשך אחר שינוי למימוש ייעודנו. בקבלה מוסבר כי, במצב בו האדם מצליח לשנות את התנהגותו ונטיותיו הוא מושך אליו אור ממקום כל כך נעלה, שהופך את האויבים לאוהבים. אור זה, בניגוד לאורות אחרים הקיימים באלוקות, נשאר באדם לאורך חייו ואינו מתפוגג. כדי להגיע לשינוי המיוחל נדרשת מאיתנו יגיעה. נדרש מאיתנו לעשות את מה, שהצטווה אברהם אבינו לך-לך מ?ארצך וממ?ולדתך ומבית אביך אל-הארץ אשר ארא?ך. אברהם אבינו, מגיע לארץ ישראל וכאן מתגלית מגמת בריאתו: "ויקרא שם בשם ה'". לגלות ולפרסם בעולם את אחדותו של ה'. על-פי תורת הנפש המושג לך לך רלוונטי לימינו ומשמעותו: לך מרצונותיך החומריים, שאינם מקדמים אותך, לך מהשכל ומההבנות המוכרות לך מההרגלים והאמונות שרכשת בבית הוריך אל הגשמתך העצמית, שנועדה לגלות את מהותך האמיתית, שם תמצא את ייעודך ושלמות תכליתך. בתהליך יש חשיבות רבה להקשבה הפנימית: מה מבטא אותך הכי הרבה? מה הכישורים והחזקות שלך? נולדת עם כישורים מיוחדים ומתוכם עליך לבחור את הכישורים הכי מוטבעים בך ולאלו לתת דרור וביטוי בעולם. התכלית הינה להוביל את חלקך בעולם למקום טוב יותר. אם גדלת עם הורים קשים או חווית מציאות קשה, לכל דבר יש משמעות וערך הקשור לייעודך המיוחד. הקשיים, שהוצבו בפניך, הינם חלק מייעודך ונועדו לעזור לך לגלות בעצמך מימדים עמוקים יותר. התבונן בעצמך וראה עד כמה התקדמת בחמש או עשר השנים האחרונות באופן יחסי לעצמך, כמה למדת, כמה השתנת וכמה השגת יחסית לעצמך ולנתוני הפתיחה הייחודיים לך. רוצים להעניק לך אור נפלא, שאם תקבלו בדרך אחרת, קלה יותר סביר שתאבדו. אריסטו כותב כי, האדם הטוב, המאושר, הוא זה הממש יותר את מה שטמון בו. אז מהו ייעודך? בפשטות ניתן לאמר כי, להוביל את המציאות למקום טוב יותר זו התכלית. כשאתה מתקרב למקום זה אתה מתקרב לאחד. כשאתה חש תסכול כי אתה לא ממומש בעבודה, בזוגיות, עם הילדים זה כי התרחקת מתכליתך. במקביל לחיפוש המשמעות החיובית בעשייה הפרטית שלך והארתה באור המודעות הפנימית, עליך למצוא את המשמעות החיובית בסובבים אותך. התחל בראיית הטוב והחזקות אצל השני ונתינת ערך, מקום וקיום לאחר. כשתראה את הטוב בשני, תגלה כי מקום זה משגשג גם בך. מאחר שהספירות הואצלו באופן, שנעוץ סופן בתחילתן ותחילתן בסופן (ספ' יצירה פרק א'), כשאתה פועל במציאות בכיוון הגשמת ייעודך אתה מושך לעולם אור חדש ומתחיל השינוי המבורך. אתה מגלה במלכות את ספירת הכתר(את הטוב) והכתר מתגלה דרכך בעולם. אתה מחבר בין האור לכלי ואז מים פנים לפנים, תהפוך לכלי לשפע, תהפוך לאדם רגוע המשרה בסביבתו חסד ורגיעה. רחל בק [M.A] טיפול ואימון על-פי תורת הנפש שבקבלה www.kabbala4u.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב